Detaljer och miljöer

Jag har bott intill SLs gamla bussgarage i Kvarteret Persikan på Södermalm i många år.
2018 revs det gamla garaget för att ge plats åt nya bostäder.
Strax innan rivningarna började gav jag mig ut med kameran för att försöka dokumentera de miljöer som vi som bor här möttes av varje dag.

Bilderna blev liggandes i några år, vilket ju kändes onödigt, bättre om de kan komma till glädje för andra med anknytning till området.

Sidan gör sig bäst på en lite större skärm, men det funkar OK på mobiltelefon ändå.

Du kan förstora de flesta bilderna genom att klicka på dem.

Håll till godo!

De flesta bilderna är tagna med den Nikon D5200 jag hade då, med något av deras standard, 18-55 elle 55-200, objektiv som följde med kameran.
Några bilder är tagna med den mobiltelefon jag råkade ha vid tillfället.

Bilderna ligger inte i någon speciell ordning, utan hamnar mest där de råkar hamna. Kanske blir det någon annan ordning när jag känner för det.